Produkter
Info om produkter här…
Allmänt
För att genomföra en beställning måste du som kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Vi förbehåller oss för eventuella tryckfel. All bildinformation skall ses som illustrationer, och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet. Vi reserverar oss för uppenbara fel i prissättningen.
Pris
I priserna ingår moms med 25 % eller 6 %.
Vi redovisar priser inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter (förutom frakt) tillkommer vid beställning om inte annat specificeras.
Leverans
Eventuell fraktkostnad tillkommer vid utcheckning av varukorgen. Normalt levereras varor inom 3-7 dagar (ej lördag, söndag samt andra helgdagar). Vi levererar i första hand med DHL Service point, och Postnord direkt till brevlådan,
Leveranstid: 1 vardag, OBS! till vissa områden tar leveransen 2 dagar.
Paketet delas ut i din postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.
Utanför EU Fexed eller UPS.
Vi tar inget ansvar för deras leveranstider och/eller hantering.
Fraktkostnad inom Sverige
Vi tillämpar enhetsfrakt om 59kr inom Sverige, beställer du över 600kr är det fraktfritt, i fraktkostnaden ingår emballage.
Kom ihåg att hämta ut ditt paket annars blir vi tvungna att debitera dig för de ökade kostnaderna. För detta tar vi ut en avgift för frakt och hantering på 250kr.
Fraktkostnad till övriga Norden
Idag skickar vi även paket till våra grannländer Danmark och Finland.
Vi tillämpar även här en enhetsfrakt, 109kr, beställer du över 1000kr är det fraktfritt inkl emballage. I övrigt gäller samma villkor som inom Sverige.
Vi skickar till Norge, med FedEx, UPS eller Postnord.
Betalning
Betalning sker enkelt och säkert med Svea Bank AB (556158-7634). Svea Bank AB håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar. Alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2003 som ett helt nytt fenomen i Sverige och har med tiden blivit synonymt med säkra nätbetalningar. Payson samarbetar med VISA. Över en halv miljon svenskar använder idag Svea Bank som har blivit en välkänd betallösning på Internet.
Faktura:
Vi ger dig möjligheten att betala mot faktura. Fakturan skickas via mejl. Betalningsvillkor är 14 dagar från det att försändelsen skickas ifrån oss. Ingen avgift för faktura betalning.
Du kan även dela upp din betalning.
Villkor:
För att betala mot faktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs. du behöver också ange ditt personnummer som en kunduppgift på användarkontot eller i snabbkassan.
Försenad betalning:
Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta på 2% per månad från fakturans förfallodag. Vid påminnelse debiteras lagstadgad avgift på för närvarande 60kr.
Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso, varvid lagstadgad inkassoavgift på för närvarande 180kr tillkommer.
Ångerrätt
Kontrollera leveransen och anmäl synlig transportskada direkt till DHL alternativt transportören. Anmärkning på levererade varor skall göras inom 8 dagar.
Skulle du av någon anledning inte vara nöjd med din beställning så har du som Konsument (privatperson), enligt lag om konsumentskydd vid distansavtal, i vissa fall rätt att frånträda ett köp. Du skall då inom 14 dagar från det att Du tog emot varan, lämna eller sända ett meddelande om detta till oss.
Ångerrätt gäller endast om varan är i oförändrat skick. Ångerrätt gäller ej på beställningsvaror som anskaffas för kunds räkning.
Varan skickas tillbaka i produktförpackningen och skall vara oanvänd.
Kunden betalar kostnaden för returfrakten.
Packa väl. Skador som orsakas på grund av dåligt eller slarvig packning återtas inte.
Meddela oss dina uppgifter och ordernummer innan retur skickas. Varorna returneras i det emballage som beställningen skickades med. Så fort vi mottagit varan och kontrollerat den återbetalas beloppet inklusive fraktavgifter. Returfrakten betalas alltid av kunden.
Ångerrätten är inte tillämplig för företag.
Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten samt att produkten måste vara i obruten förpackning. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad (obruten förpackning) när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt vid mottagandet av varan. Dolt fel: Anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av varan. En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.
Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformation, felskrivningar och ändringar som ligger utanför vår kontroll. Detta gäller även de bilder som finns för varor vilka vara anpassade för en annan marknad. Priserna som gäller är det pris som gäller vid beställningstillfället. Färger kan variera beroende på hur din datorskärm är inställd med ska normalt inte vara alltför avvikande mot verkligheten.
Vi svarar inte för skador på annan egendom än levererad produkt, inte heller för skador som drabbar tredje man på grund av att produkten är felaktig eller att handhavandet skett felaktigt såsom andra följdskador eller indirekta skador.
Sekretess och säkerhet personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall oss.
Kontakta oss gärna om du har frågor eller för mer information.